Powerscourt, Trip to Bray i tornada a Girona

El dissabte 21 vam quedar una mica més tard, a les 9.45 al lloc habitual, el St. Benildus College, per agafar l’autocar que ens portaria a uns jardins a les muntanyes de Wicklow, el Powerscourt Garden. Es tracta d’una finca de 19 hectàrees pertanyents a una gran casa senyorial del segle XVIII i amb origen en un castell anterior del segle XIII. En aquesta finca hi ha uns jardins botànics amb espècies exòtiques de tot el món, les quals vam poder accedir i visitar. Allà vam poder veure cedres, avets, pins, sequoies, etc. a més d’arbustos i altres plantes. La col·lecció era impressionant, en un entorn privilegiat.

Després vam anar a Brey, una zona costanera molt tranquil·la i amb un paisatge molt bonic. Va coincidir amb una fira al carrer, la qual ens va permetre menjar alguna cosa diferent de preus assequibles. Hi havia menjars de diferents parts del món i típics irlandesos, amb molta carn a la brasa. Això no va impedir que dugéssim a terme l’excursió de participació voluntària que teníem prevista, que consistia a pujar a una muntanya d’uns 100 metres d’alçada que irrompia directament al mar.

La tarda va ser de comiat i de comiat de les famílies. Calia preparar la maleta de tornada i dir adéu a tothom. Donar les gràcies a les famílies que ens han acollit, i als companys per haver fet d’aquesta sortida una gran experiència.

Així doncs, l’endemà, ja vam iniciar la tornada cap a l’aeroport de Girona. Vam haver de superar algun que d’altre contratemps de poca importància, que hauria alegrat alguna fantasia dels participants de quedar-se algun dia més. Per sort tot va sortir be, i el nostre viatge va acabar tant be com va començar. Ara som tots a casa, amb una experiència a la butxaca, que segur que no ens ha deixat indiferents, i que possiblement tindrà algun tipus d’influència en el nostre nou dia a dia.

Aprofitem aquest espai per acomiadar-nos, donar les gràcies a tots i totes les qui, amb les vostres accions, heu aconseguit fer  d’aquesta estada una gran experiència grupal i alhora personal. A tots vosaltres us enviem una forta abraçada.

Anuncis

Diplomes, Collins Barracks i Disco Pijama party

El divendres dia 20 al matí vam fer 2 hores de classe. En l’última mitja ens van entregar els diplomes de l’estada i vam posar per a la foto de grup.

Ja acabades les classes, vam anar a visitar the Collins Barracks, un antic quarter general de l’exèrcit irlandès, dels més grans d’Europa, reconvertit en múltiples sales temàtiques del Museu Nacional d’Irlanda. Allà vam poder visitar diverses enormes sales, alguns vam poder visitar una vintena. A la primera que vam entrar vam trobar exposat el vaixell original que va transportar armes per a la primera revolta del 1916, contra l’imperi britànic, l’ASGARD, en el succés que es coneix com el GunRunning Voyage del 1914.

A la resta de sales trobàvem diferents exposicions ordenades per temàtiques i data. En aquestes exposicions hi havia objectes reals que anaven des d’objectes petits, com porcellanes, objectes de la vida quotidiana, armes, etc. des d’objectes grans com el motor d’un avió de la primera guerra mundial, l’ASGARD, tancs o avions petits. Les col·leccions podien ser de mobles d’art de diferents èpoques, vestits de moda, l’evolució de la vestimenta dels exercits dels imperis britànics i irlandès, òptiques, pintures, etc. Com veieu temàtiques molt variades i dispars, però al mateix temps molt completes, representatives i molt ben conservades.

Al vespre va haver Disco basada en el tema “pijama party”, a la qual haviem d’anar vestits de amb vestit per anar a dormir.

Wax museum and Farewell dinner

Ahir, dijous 20 de juliol, després de classe vam anar al Museu de cera de Dublín, va ser impressionant! Vam poder observar diferents figures de cera amb els seus ambients corresponents; des de polítics, fins a músics, espai de miralls, personatges de pel·lícules, personatges històrics, esportistes, un apartat destinat a personatges Disney, un altre a pel·lícules de terror i un espai amb personatges fantàstics. Vam passar una estona genial! Després vam tenir una hora lliure pel centre de Dublín on vam poder anar a prendre alguna cosa, donar un vol, descobrir nous espais o anar a comprar.

A la tornada, en comptes d’anar fins a la parada del LUAS de l’escola, vam parar a la de Milltown. Allà vam anar a un parc que al costat d’un rierol on vam posar en comú l’opinió general d’aquesta experiència. Després d’això vam anar al restaurant Dropping Well a sopar. Quan vam acabar, vam passar una estona més al parc i després vam acabar el nostre sopar de comiat al centre comercial Dundrum, on vam poder menjar alguna cosa de postres, com ara crepes. Després d’això, vam anar cap a casa a descansar i carregar energies per aquests últims dies!

Publicat dins de Campus 2018 | Deixa un comentari

Sports day and irish dance

El passat dimecres, després de les classes, vam dedicar la tarda a fer esports diversos.

A la primera part vam fer una mica de gaelic football. Ens van ensenyar les normes bàsiques del funcionament del joc i tot seguit vam fer un petit match.

A la segona part ens vam dividir en 4 grups en què cadascun feia un esport diferent que tothom podia triar. Els esports a escollir eren futbol, basquet, volley-ball i ioga. Cada dia que hem fet sports day, hem fet dinàmiques diferents, passant des dels jocs populars fins als esports reglamentaris.

Després de sopar a l’activitat de vespre vam tenir l’oportunitat de gaudir d’un meravellós grup de dansa popular irlandesa. Va ser espectacular. A continuació us deixem un fragment.

Després de la gran actuació els dansaires ens van ensenyar alguns passos i ens els van fer posar en pràctica.

A continuació us deixem amb l’àlbum de fotos de la jornada

Irish Culture Day

Ahir, dimarts 17 de juliol, després de dinar, ens van preparar diferents espais per aprendre aspectes de la cultura irlandesa. Ens vam dividir en quatre grups i ens vam repartir en diferents àrees:

1. La primera àrea estava dedicada a cançons populars irlandesa i algunes altres, d’autors irlandesos actuals d’abast internacional (com Ed Sheeran). Una de les monitores ens va facilitar diferents papers amb les lletres de les cançons i les cantavem tots junts fent diferents dinàmiques.
  2. La segona àrea ens explicaven diferents frases quotidianes en gaèlic, com “bon dia” – “Maidin mhaith”, “Com estas?” – “Conás atá tú?”
  3. La tercera àrea consistia en aprendre un ball típic irlandès. Ens vam organitzar en diferents files i les monitores ens guiaven els passos a fer. Al final el vam aconseguir fer sense el suport d’aquestes!
  4. La quarta àrea ens van subdividir en tres grups diferents i cada grup tenia vàries lletres retallades. La monitora deia alguna paraula en irlandès i, entre tot el grup, havíem d’endevinar com s’escrivia aquesta paraula a partir de les lletres facilitades. Després comparavem les paraules amb les dels companys i les monitores ens explicaven com s’escreia.

Realment van ser unes activitats molt interessants. Havent dinat, vam organitzar un partit de futbol amb els de València, va ser molt i molt divertit!

Tarda de cine

Ahir, després de les classes vam fer una tarda de cinema. Els monitors van habilitar el teatre i van portar una furgoneta ambulant de venda de gelats. És la primera vegada que l’escola convida a venir a un venedor de gelats i s’ha de dir que estaven boníssims, fets amb llet fresca irlandesa (molt bona per cert!). Quan tots vam entrar cap a la sala, el venedor va regalar un pot ple de piruletes i carmels per tots els participants. Tot seguit per entrar en situació, vam rebre una bossa de crispetes. Tot i que va costar entrar en un ambient de cinema, vam poder veure la pel·lícula Men in Black (en versió original i subtitulada a l’anglès).

Second Weekend

El divendres matí teníem programat anar al centre comercial Dudrum però els participants van escollir quedar-se a l’escola fent activitats, ja que al centre comercial ja hi havien anat en altres ocasions. Per tant, la Saoirse, una de les monitores, ens va preparar un seguit d’activitats per fer junts. Va ser molt emocionant, ja que va ser una de les primeres ocasions en les quals fem una activitat organitzada per l’escola amb només el nostre grup, ens va servir per acabar d’enfortir els lligams del grup! Vam fer grups de 4, 5 o 6 persones i un seguit d’activitats, on un dels membres les havia de gravar per poder valorar quina era la millor. Tot i que hi va haver un equip guanyador, es va creure oportú comprar un petit obsequi per cadascú, ja que van fer una feina brutal! Després vam anar a dinar a un centre comercial diferent, així ens va tocar una mica l’aire.

Després de dinar vam tornar cap a l’escola on vam començar les classes i vam fer exposicions orals sobre el lloc d’on venim, ja sigui país, comarca, ciutat, etc. El vespre vam fer la segona discoteca de la setmana! Aquesta vegada la temàtica era blanc i negre!! Ens ho vam passar realment bé! I ja no teníem tanta vergonya com la primera disco… Fins i tot hi va haver cua per entrar!

El dissabte vam agafar un autocar des de l’escola per anar a Glendalough, una de les zones del Parc Nacional de les muntanyes de Wicklow . Allà vam passejar pels camins marcats fins a arribar a un llac molt bonic. Vam tenir una estona lliure per fer-nos fotografies i gaudir de l’entorn.

Un cop passat aquest temps, vam agafar un altre camí per anar a l’autocar i dirigir-nos cap al poble de Wicklow, a visitar l’antiga presó del poble. El guia va teatralitzar el paper de carceller i ens va explicar quin era el funcionament de la presó durant el S. XVIII i principis del S. XX. Un cop finalitzada la visita vam tenir temps lliure per visitar aquest poble costaner i dinar.

Quan vam arribar a l’escola ens vam acomiadar dels grups de França i l’altre grup català, que ahir van finalitzar la seva estada a Dublín. Després, vam anar al Dundrum center a fer un sopar de comiat a la Mia i la Jana, dues membres del nostre grup que també acabaven la seva aventura irlandesa.

El diumenge vam tenir el matí lliure i, molts de nosaltres vam decidir anar a l’escola a acomiadar-nos de la Mia i la Jana, que agafaven el transfer direcció a l’aeroport. Després, vam tornar al Dundrum center on vam poder gaudir de la final del mundial Croàcia – França. Va ser un dia ple d’emocions, per tant, vam tornar a casa d’hora per descansar i començar aquesta última setmana amb molta energia!