Summer Camp 2017

Last days

See you soon, Dublin!

Ha arribat el nostre últim dia a Irlanda. Aquestes tres setmanes han passat tant ràpid que encara no ens acabem de creure que aterrem a terres catalanes. Deixem les pluges pels irlandesos i tornem a la calor de la península. Portem una maleta plena d’experiències, emocions, nous amics, roba bruta i amb el nostre anglès millorat.

En aquestes tres setmanes ja ens havíem acostumat a agafar el transport públic per arribar a l’escola, a no tenir por de participar a les classes d’anglès de l’Ian i la Kira. Fins i tot ens començava a agradar el nostre sandwich i patates per dinar.

Trobarem a faltar les estones al parc; jugant a futbol o xerrant amb els companys, també els vespres al teatre de Monktown on fèiem les activitats i la disco. Però tot s’acaba i ara és el moment d’acomiadar-nos de les famílies irlandeses que ens han acollit, dels professors, dels activity leaders (Saoirse, Joshua, Nisha, Heather i Tom) i de tots els companys de l’escola que s’han convertit amb amics.

Per part nostre, només agrair a tots els participants la seva gran implicació, el bon rollo i el seu positivisme. Gràcies per fer-nos gaudir d’aquest campus.

No us volem dir bye-bye sino see you soon!

“There are no strangers here, only friends you haven’t yet met”.

Day 18 – Thursday 20th

Hi!

Penúltim dia de classes que aprofitem per acabar de preparar l’examen de demà. Quan hem dinat, anem fins al poble de Bray, a vint minut amb tren de Dún Laoghaire. Mentre esperem que arribi el tren, ens cau un xàfec que ens deixa tots molls però ens ho prenem amb humor. A Bray, visitem el Sealife, un aquari on podem veure peixos tropicals, tortugues i taurons. Comparat amb l’aquari de Barcelona és petit, però els seus treballadors ens fan gaudir de la visita.

Com que ha parat de ploure i encara ens queda temps, la meitat de nosaltres decideix pujar a la Bray Head Cross, des d’on es contemplen les muntanyes de Wicklow i la badia de Dublín. La resta ens quedem a la platja, on alguns es banyen.

See you tomorrow!

Day 17 – Wednesday 19th

Good morning!

Ja falta menys per tornar a casa i ens quedaríem una setmana més! Després de les classes i d’un migdia plujós, agafem el DART i ens desplacem al centre de Dublín. Avui ens toca visitar el Museu Nacional de Cera (Wax Museum). No ens ho esperàvem però ens encanta! Al museu hi trobem les figures de Michael Jackson, Oscar Wilde, Harry Potter, The Simpsons i Superman. També hi ha un camí amb jocs de miralls i una escala del temps que et porta a una escenificació de la història d’Irlanda explicada amb figures de cera. Per acabar el tour, travessem un passatge del terror i ens espantem els uns als altres.

A la nit ens han preparat un espectacle de comèdia: Ireland, a survivor’s guide. És un show on descobrim tòpics i trets culturals divertits del país. Hem rigut molt i estem contents perquè hem entès tot el que deien els actors.

See you tomorrow!

Day 16 – Tuesday 18th

Hello everyone!

Som dimarts i toca canviar de grups de classe. Aquesta setmana ens fan preparar un anunci en anglès! Dinem i a la tarda anem al nord de la ciutat per visitar Croke Park. És l’estadi per excel·lència dels esports gaèlics. Aquí cada any es juguen les finals de hurling, camoige i futbol gaèlic. És un escenari amb molta història, on també s’hi celebren concerts. Durant el tour tenim l’oportunitat de practicar aquests esports a la zona interactiva del museu. Al vespre aprofitem el bon temps per sopar a l’aire lliure i passegem pel moll del port.

See you tomorrow!

Day 15 – Monday 17th

How are you doing?

L’últim dilluns ha arribat i donem la benvinguda als nous estudiants italians amb qui compartirem aquesta setmana. Al matí, mentre ells fan el test, nosaltres continuem amb les nostres classes. Avui sí que sembla un dia d’estiu, amb el cel blau i calor durant tot el dia. Dinem a People’s Park i descansem una estona.

A la tarda, toca sessió de tennis! Ens dividim en dos grups i mentre uns aprenem les nocions bàsiques de l’esport amb un entrenador local, els altres fem jocs amb les monitores. L’activitat de nit ens serveix per aprendre el ball irlandès i també per conèixer els nois i noies italians.

Days 13 & 14 – Saturday 15th & Sunday 16th

Hi weekend!

El dissabte ens n’anem d’excursió a Kilkenny, un poble medieval a dos hores de Dún Laoghaire. Tenim la sort de poder entrar dins del castell de Kilkenny, on ens expliquen la seva història. Fa molt bon dia, així que aprofitem per dinar en els seus jardins i fem una volta pels carrers del poble.

Sopem a casa i al vespre anem a la platja de Killiney per passar les últimes hores junts amb els nostre amics francesos. Alguns valents s’atreveixen a entrar dins l’aigua!

Diumenge al matí ens trobem a l’escola i ens acomiadem del grup de nois i noies francesos, que avui ja tornen cap a casa. Els trobarem a faltar. Passem el dia al Dudrum Shopping Center, el centre comercial més gran d’Irlanda. És un dia de relax que passem amb els companys canaris.

See you tomorrow!

Day 12 – Friday 14th

Hello!

La setmana s’acaba i les classes també. Al matí continuem amb les tres classes habituals i a l’última exposem els projectes. Al migdia, en Jordi ens encoratja per continuar amb forces l’última setmana. Ens recorda que hem de preparar bé l’examen del Trinity.

La tarda la passem a Howth, un poble pescador al nord de Dublín. Ens fa bon temps i aprofitem per fer-nos fotos a la Martello Tower, on veiem la badia de la ciutat. A la nit tenim disco, aquesta setmana amb temàtica irlandesa. Hem d’anar vestits amb alguna peça de roba dels colors de la bandera. Els monitors ens sorprenen amb el ball de Thriller. Els hi ha sortit molt bé! Demà ens espera excursió a Kikenny.

See you tomorrow!

Day 11 – Thursday 13th

How are you?

Els dies ens passen volant! Aprofitem les classes per acabar de preparar la presentació de demà. Cadascú pot escollir el tema que vulgui; alguns ho fem sobre la nostra ciutat, d’altres sobre algun esport que ens agrada o sobre algun personatge famós.

Dinem al parc perquè ha sortit el sol i podem estirar-nos a la gespa i passar una bona estona amb els companys de les Canàries i França. Amb el DART en desplacem fins a l’Aviva Stadium, la casa de la selecció irlandesa de rugbi i de futbol. Allà ens expliquen la seva història, els esdeveniments més importants que ha acollit i veiem els racons més secrets de l’estadi, com els vestidors o la sala de premsa.

Aquest diumenge els amics francesos ja marxen i aprofitem la tarda lliure per quedar amb ells. És molt maca la relació que s’ha fet entre nosaltres i gaudim de cada moment junts.

See you tomorrow!

Day 10 – Wedenesday 12th

Good morning!

Quins nervis! Aquesta nit tenim Talent Show i a la tarda practiquem les nostres actuacions. Cadascú demostrarà allò que sap fer.

A les classes continuem aprenent i consolidant els coneixements, i com que a l’hora de dinar fa sol sortim a People’s Park. Abans d’assajar pel Show, fem jocs on també hem de parlar en anglès.

Al vespre agafem el tren per anar al Puppets Theatre, l’escenari on realitzem les activitats de nit. Cada grup realitza la seva actuació: cançons, figures humanes, futbol, coreografies, trucs de màgia… i tothom ho fa molt bé! Quan tornem cap a casa, ens acompanya una posta de sol preciosa.

See you tomorrow!

Day 9 – Tuesday 11th

Hi families!

Avui ens quedem a l’escola tot el dia per preparar l’examen de Trinity que farem la setmana que ve. Al matí fem les classes habituals i comencem a preparar el projecte que presentarem aquest divendres. Després del dinar típic d’Irlanda (sandwich, bossa de patates i una peça de fruita), tornem a les aules per practicar de cara a la prova. Aquestes classes de preparació per al Trinity les fem amb el cap d’estudis de l’acadèmia. Per estar més tranquils, anem a l’edifici del costat, que durant el curs és un club de bridge.

Sopem amb les famílies i, tot i el fred, quedem per anar a fer una volta per Dún Laoghaire. Alguns provem els famosos gelats de Teddy’s House.

See you tomorrow!

Day 8 – Monday 10th

Hello!

Comencem la segona setmana amb pluja… però per sort a mesura que el dia avança el temps millora. A les classes fem activitats dinàmiques que ens ajuden a millorar el nivell d’anglès. Dinem i un autocar ens porta al nord de Dublín on visitem el National Botanic Gardens. És un jardí immens on per grups hem de trobar una sèrie de plantes i arbres.

A la nit és l’hora de demostrar les nostres habilitats. Barrejats amb els francesos, els canaris i els italians, hem de superar diverses proves. Ens ho passem molt bé!

Day 6 & 7 – Saturday 8th & Sunday 9th

How are you doing?

El sol ens acompanya en l’excursió de dissabte a Wicklow i Glendalough. Wicklow Gaol és una presó al sud de Dublín que va tancar a principis del segle XX. Descobrim quines eren les condicions de vida dels presoners i després tenim temps per fer una volta pel poble.

Dinem i la tarda la passem al parc de Glendalough, un espai natural amb llacs. Alguns valents es banyen tot i que l’aigua està gelada! Quan tornem, ens quedem una estona a Dún Laoghaire abans d’anar cap a casa a sopar.

Diumenge també fa bon dia i aprofitem per visitar el centre de Dublín. Mentre alguns passen per Merrion Square, on hi ha un festival amb diferents actuacions de carrer (músics, mags, malabaristes…), d’altres fan les seves primeres compres. És un dia de relax on carreguem les piles per la setmana que ve.

See you tomorrow!

Day 5 – Friday 7th

Hello families!

Últim dia de classes d’aquesta primera setmana. Presentem els projectes que hem preparat durant els dies anteriors i, després de dinar, ens traslladem al centre d’esports. Allà hi fem una gimcana i juguem a futbol.

Sopem i ens vestim amb el pijama per anar a la disco! Les noies s’han posat d’acord amb les franceses i les canàries i totes porten la mateixa samarreta. Els nois es resisteixen a ballar, però quan s’hi posen ens demostren que porten el ritme a la sang. Tothom s’ho passa bé!

See you tomorrow!

Day 4 – Thursday 6th

How are you?

Nosaltres ja som uns dublinesos més! Tot i que ens llevem amb un sol radiant, a mig matí comença a ploure i avui hem de dinar dins l’escola. Dediquem una part de les classes a preparar els projectes que demà haurem d’explicar.

L’activitat de la tarda ens porta al centre de Dublín. Avui a Dublinia descobrim com era la ciutat fa més de mil anys, quan els víkings van arribar a terres irlandeses. El museu consta de tres plantes, que ens mostren cronològicament com ha canviat la ciutat. Toquem un corn víking, ens vestim com els soldats medievals i finalment veiem la feina que fan els arqueòlegs.

Aprofitem la tarda lliure per quedar amb els nois i noies francesos, amb qui cada cop ens portem millor. Amb ells podem practicar l’anglès i el francès mentre juguem a futbol i ballem.

See you tomorrow!

Day 3 – Wednesday 5th

Hi!

Continua el bon temps a Dublín i nosaltres seguim aprenent anglès. Aquests primers dies els professors ens estan ensenyant tradicions, llocs i personatges irlandesos mentre millorem la pronunciació. Avui agafarem l’autocar per anar a l’Sports Center de Monktown on els monitors ens han preparat diversos jocs. Entre d’altres, aprenem a jugar a hurling i a futbol gaèlic, dos esports molt populars al país. Tots i totes ens animem a participar i passem una bona estona.

Al vespre, ens reunim els diferents grups per fer un concurs de preguntes sobre Irlanda i Dublín. Abans, fem una dinàmica de grup per conèixer-nos millor. Tot i que les preguntes eren una mica complicades, tots vam aconseguir trobar la solució. Anem a dormir que demà ens espera visita a Dublinia.

See you tomorrow!

Day 2 – Tuesday 4th

Good morning!

A poc a poc ja sabem com arribar a l’escola sense perdre’ns. Alguns hi anem caminant, d’altres agafem el bus o el DART. La Sandycove School of English es troba al centre de Dún Laoghaire, on petit poble de la costa de Dublín.

Al matí hem fet classe amb la resta d’estudiants de l’escola. Al migdia, aprofitem per sortir del carrer i anar al parc perquè ens toqui una mica l’aire i dinar. A la tarda, ens toca preparar l’examen (Trinity) que farem l’últim dia de curs.

Un cop acabada la jornada escolar, anem a casa a sopar. Com que sopem molt aviat (entre cinc i set de la tarda), després tenim temps per trobar-nos una estona al parc amb els amics.

See you tomorrow!

Day 1 – Monday 3rd

Hello!

Ja hem arribat a Dublín. Després de conèixer les famílies que ens acolliran durant aquestes setmanes, avui hem tingut el primer dia de classes i activitats. Al matí hem fet un test per poder-nos dividir segons el nostre nivell d’anglès. Després hem anat a dinar a People’s Park, un parc molt bonic que hi ha a cinc minuts de l’escola. De moment el temps ens acompanya. Fa una mica de fred, però no plou.

A la tarda hem agafat el tren (DART) que voreja la costa dublinesa per arribar al centre de la ciutat. En Joshua i la Saoirse ens han fet de guies pels llocs més emblemàtics de Dublín i ens han explicat la història de la ciutat (la foto de grup és a la famosa estàtua de Molly Malone, una peixatera irlandesa protagonista d’una cançó popular que s’ha convertit en l’himne no oficial de Dublín).

Tornem a casa per sopar i descansar una estona, perquè ens espera un vespre a la bolera! A poc a poc anem coneixent un grup de nois i noies francesos amb qui compartim classes i activitats. A la bolera, juguem barrejats els uns amb els altres i demostrem que no en sabem gaire… però ho fem tan bé com podem.