Summer Camp 2016

Day 1-2

Hello Dublin!

Ahir al matí vam sortir de l’aeroport de Girona direcció Dublín. Els nervis i l’emoció estaven dins de tots nosaltres. El vol va ser tranquil i ens va donar l’oportunitat de conèixer’ns. Al arribar les famílies ens esperaven a l’escola. A la tarda vam gaudir del bon temps passejant, coneixent l’entorn i parlant amb la family. Molts de nosaltres vàrem sopar alguns dels plats típics del país.

Avui, dilluns, comença el curs. En arribar a l’escola hem hagut de fer una prova de nivell per distribuir les classes (demà sabrem a quina classe estarem). Hem dinat junts amb els nostres nous companys francesos, canaris i polonesos. Tot seguit hem agafat el bus per visitar el centre de la capital. Els monitors del college ens han fet un ensenyat els llocs més emblemàtics de la ciutat com el Trinity College , l’obelisc Spider, O’connell street i el mític Temple bar. El dia acaba amb un Quizz on demostrem tot el que hem après durant el dia d’avui.

Demà comencen les classes, quins nervis!

Aquí un petit vídeo de la nostra arribada a Irlanda.

Day 3

Classes and AVIVA Stadium!

Les classes comencen al matí a primera hora. Tots estem pendents de qui seran els nostres companys de classe i quins teachers tindrem.  De moment hem començat amb gramàtica i alguns exercicis de speaking. A les 12:30h mengem el dinar que ens ha preparat la family i agafem un autobús que ens porta a l’AVIVA Stadium. Aquest és l’estadi més nou i gran d’Irlanda, amb capacitat per 51.700 espectadors asseguts i està preparat per poder jugar a Futbol i Rugby. Els guies de l’AVIVA ens han explicat curiositats de l’estadi i ens han ensenyat la sala de premsa, els vestidors i la llotja principal. Tot seguit hem tornat al college on hem fet alguns jocs utilitzant l’anglès com a llengua conductora. Aquesta tarda-vespre tindrem temps lliure per estar amb la family  i gaudir del bon temps d’avui.

Us ensenyem la nostra visita a l’estadi.

Day 4

Classes and Sports day!

Cada dia estem més acostumats a la vida irlandesa, ens aixequem aviat, agafem l’autobus , el Luas o be venim caminat fins al college. Allà fem classes i dinem. A la tarda anem a les intal·lacions esportives que té el centre on ens tenen preparades diferents activitats esportives com Rugby, Hurling (títpic esport irlandès), Baseball i curses. La veritat és que acabem bastant cansats però el dia no s’acaba. Sopem amb la family i tornem a l’escola perquè aquesta nit aprendrem cançons irlandeses.

Fem dos grups; uns gaudeixen de la música en directe del grup tradicional irlandès mentre els altres aprenen algunes cançons del país. Tot seguit canviem els rols i per acabar ens ajuntem tots a la sala principal del college i cantem i ballem les cançons que hem après.

Mireu el que hem fet!

Day 5

Classes and Dublinia!

Present Simple, Present Continuos, Present perfect… anem repassant als verbs anglesos mentre fem jocs i activitats. Anem millorant el nostre anglès dia a dia. A les classes coneixem a nous companys i aprenem la cultura i les tradicions irlandeses. A la tarda  agafem el bus i anem al centre de la ciutat on visitem  Dublinia. Un museu interactiu on s’explica la vida que es portava abans, des dels vikings que van arribar a la illa, l’època medieval fins a l’actualitat on als arqueòlegs treballen per descobrir al passat. El dia passa volant i acabem sopant amb la family o amb els companys amb qui passem una estona plegats.

Aquest ha estat el nostre dia a Dublinia

Day 6

Projects & Bowling in Bray

Avui és dia de projectes! A les classes tots hem preparat una petita exposició oral on hem parlat d’algun tema que ens agrada; futbol, música i tradicions catalanes. Tots ho hem fet molt bé. A la tarda hem anat cap a Bray (un poble costaner a uns 30 minuts de Dublín) on hem pogut gaudir de la costa irlandesa, les cases típiques de la platja  i tot seguit hem anat a la bolera! Ha sigut una entretingut! Demà anem tot el dia d’excursió a Kilkenny i diumenge dia lliure  … rebreu notícies aviat!

Un petit vídeo del nostre dia!

Day 7-8

WEEKEND

El divendres va acabar amb una fantàstica festa irish, on tots ens vam vestir per la ocasió amb els colors de la bandera irlandesa i varem ballar tots plegats. El dissabte vam visitar Kilkenny , un poble amb un castell del segle XII que es troba a unes dues hores de Dublin.  Vam recòrrer els carrers de la ciutat mentre jugàvem a un Photo Scavenger Hunt, que consisteix en fotografiar uns llocs determinats. A la nit varem estar amb les famílies i l’endemà varem tenir el dia lliure per visitar al centre de la ciutat, passar el dia amb la family i gaudir del bon temps. Alguns de nosaltres vam anar al festival Street Performance a Merrrion Square, un festival ple d’acrobates, musics i menjar internacional.

Day 9

Monday in Dublin

Comencem la segona setmana a Irlanda, els dilluns al matí fem una visita a la ciutat. Ja ens coneixem molts llocs de la ciutat però encara ens queda descobrir molts altres racons. Fem un joc en anglès pel mig de la capital on acabem guanyant una caixa de xocolatines. Tornem al college per dinar i després fem classes amb els nostres professors natius. Sopem amb la family i tornem a l’escola perquè avui és nit de Talent Show on demostrem algunes de les nostres habilitats; cantar, ballar, fer tocs amb la pilota… tot si val!

El vídeo d’avui.

Day 10

Visitem la Guinness Storehouse

Els estudiants hem visitat la fàbrica de cervesa més popular d’Irlanda, la Guinness Storehouse St James Gate. Hem fet una visita guiada per la fàbrica i ens han explicat com s’elabora la cervesa. Ha estat molt interessant perquè aquesta beguda s’identifica amb l’ànima del poble irlandès. A la tarda hem fet classes i en sortir del college hem pogut gaudir del free time! Alguns hem anat al centre comercial Dun Drum, altres hem estat pel centre de Dublín i la resta hem fet plans amb les famílies. Aquesta nit toca descansar perquè demà toca Sports Day!

Mireu la nostra visita a la fàbrica de Guinness.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Day 11

Wednesday = Sports day

El dimecres és el dia de fer esport. Comencem la jornada practicant basket, douche ball  i dansa. Després de dinar i descansar una mica anem a les classes on continuem treballant amb els projectes que presentem cada divendres. La nit s’anima amb una actuació d’irish dance, un grup professional de ballarins que ens han vingut a ensenyar alguns passos! Hem de dir que són molt millor ells que nosaltres.

Aquí una petita mostra del que hem fet avui.

Day 12

Classes & Collins Barracks Museum

Les classes continuen i cada cop estem més acostumats a la vida irlandesa. Alguns ens han canviat de classes, perquè anem pujant de nivell, d’altres seguim a la mateixa classe però amb alumnes nous. Demà haurem de presentar oralment el projecte que hem estat preparant aquesta setmana. Aquesta tarda hem visitat l’edifici on dormia i entrenava l’armada irlandesa anys anteriors. Hem pogut veure com vestien, quins instruments utilitzaven en el seu dia a dia i els mitjans de transport de l’època. A la tarda hem gaudit del temps lliure amb els companys francesos i valencians que marxen aquest cap de setmana! No parem de conèixer nous companys d’arreu del món i la setmana que ve vindran més estudiants.

Aquí tenis un recull de fotos.

Day 13

Visita a Howth & Pyjamas Party

És divendres i s’acosta el cap de setmana. Avui hem fet una ruta per Howth, un petit poble de pescadors. Ens ha encantat el passeig pels cliffs i alguns de nosaltres hem vist foques! Hem tingut temps per provar el famós plat fish & chips (peix arrebossat i patates fregides) típic del país. A la tarda hem exposat individualment els projectes que portem preparant tota la setmana i a la nit tocava disco, aquesta setmana la temàtica era vestir-se amb el pijama! Ha estat molt divertit i ens hem acomiadat dels nostres companys que marxaven dissabte. Demà també serà un dia d’acomiadaments però estem nerviosos per conèixer els nous companys que arribaran dilluns!

Day 14-15 WEEKEND

Wicklow Gaol & Bray

Arriba el cap de setmana i marxem d’excursió a Wicklow per visitar una presó que va funcionar des del 1702 fins al 1924. Ens ho vam passar genial perquè la visita va ser guiada amb actors que es feien passar per presoners i treballadors de la presó. Després havíem d’anar a Glendalough a passejar per les valls i veure el llac però ens van avisar que hi havia hagut un accident de cotxe i la carretera estava tallada, així que vam canviar els plans i vam anar a Bray, on hi havia festa major, fires i un mercat de menjar. Alguns de nosaltres vam pujar la montanya Bray Head i vam gaudir de les nice views! D’altres vam passejar pel mercat i vam anar a les fires. Va ser un dissabte diferent!

Diumenge va sortir el sol a Dublin! Alguns vam aprofitar per anar a la platja de Dun Laoghaire, d’altres vam fer les últimes compres. Algunes de les famílies tenien el dia lliure i varen poder gaudir amb ells  d’anar d’excursions a la muntanya, anar al cinema o fer una barbacoa. Descansem i ens preparem perquè demà és l’últim dilluns.

Day 16

Monday, Funday

L’última setmana comença amb energia. De bon matí anem al centre de Dublín on descobrim altres parts de la ciutat. Cada dia estem més còmodes i més acostumats a veure els artistes de carrer, músics, gent fent compres i a les terrasses dels pubs. Ens agrada la ciutat i no volem tornar al college  però les classes ens esperen i no podem arribar tard. Ja sabeu que tant anglesos com irlandesos són molt meticulosos amb la puntualitat. Sopem amb les famílies i al vespre tornem a l’escola on ens tenen preparat diferents jocs i proves per posar a prova tot el que sabem del país.

Estem tenint uns dies de sol i bon temps i això ens ha fet baixar la guàrdia. Hem deixat les jaquetes i jerseis a casa i això ha fet que alguns de nosaltres acabem amb mocs i algun refredat. Tot i així no ens falten ganes de continuar la nostra setmana a Dublín.

Day 17

Croke Park

Aquesta setmana tornem a tenir classes al matí i activitat a les tardes. Avui hem visitat el Croke Park Stadium, el tercer estadi més gran d’Europa després del Camp Nou i Wembley. És el temple de l’esport irlandès, allà es juga a Gaelic Futbol i Hurling. El més sorprenent de tot és que els esportistes no cobren per jugar! Ens han explicat que tots els jugadors tenen la seva feina: doctors, advocats, grangers… i que juguen per tradició. L’esport a Irlanda és un símbol d’unió i patriotisme. Després de visitar el Stadium hem anat a l’esplanada del Trinity College, la universitat, on les groupleaders ens havien preparat una tarda de sorpreses i jocs amb premis!

Aquest és el vídeo resum d’avui.

Day 18

Phoenix Park

Avui hem canviat de plans. Havíem d’anar a Dun Laoghaire, un poble coster a prop de Dublín. Però com que molts de nosaltres ja hi havíem anat durant el dia lliure, vàrem decidir descobrir el parc urbà més gran d’Europa. Es troba al mig de Dublín i es diu Phoenix Park. A dins del parc hi ha el zoo de la ciutat, l’ambaixada americana, l’obelisc en homenatge a Wellington  i des de fa pocs anys és on viu el president del país. El parc també és conegut pel gran nombre de cérvols i daines que hi viuen. Nosaltres en vam poder veure algunes durant la nostra visita al parc. Us ensenyem el vídeo que hem fet.

L’activitat de nit va ser màgica. Màgica de veritat perquè va venir un mac que ens va ensenyar alguns trucs on vàrem quedar tots fascinats.

Day 19-20-21

See you soon Dublin!

S’acaben els dies aquí. El divendres entreguem l’últim projecte  i passem el dia a l’escola on fem esports amb tots els companys i amics que hem fet a Irlanda. Ens ho passem bé jugant i compartint tots els moments que hem viscut junts. A la nit toca moure una mica més el cos, ballant. Dissenyem mascares de paper que són les que portarem durant la vetllada. Tots ens vestim ben guapos i gaudim de la nit. No podem acabar gaire tard perquè demà anem d’excursió a Malahide Castle, un castell als afores de Dublín. Les parts més antigues del castell daten del segle XII i des del moment de la construcció fins a finals del segle passat el castell va pertànyer a la mateixa família. Una dona ens fa la visita guiada i ens explica molts dels secrets del castell, l’existència d’un fantasma i com vivien. L’excursió s’acaba amb un passeig pels jardins del castell i un gelat al poble coster de Malahide. Tornem a l’escola i ara si que és el moment d’acomiadar-nos de tots els monitors que ens han acompanyat tots aquests dies.

El diumenge arriba i és moment d’anar a l’aeroport on agafem el vol cap a Girona. Els nervis tornen a venir amb nosaltres però aquesta vegada satisfets de l’experiència que hem passat.

Creiem que parlem amb boca de tots quan diguem que ens ho hem passat molt bé i els dies han passat volant. La pluja de Dublín s’acaba i tornem a la calorosa Catalunya. Han estat 21 dies vivint a un altre país on hem après a espavilar-nos, comunicar-nos i millorar el nostre anglès. No diguem bye bye a Dublín perquè sabem que serà un See you soon!

Ara ens toca acomiadar-nos de vosaltres. Moltes gràcies a tots els participants d’aquest any i esperem tornar-vos a veure aviat.

P.D.: Dues de les nostres estudiants s’han quedat una setmana més a Dublín on han pogut seguir les classes i fer més activitats. Elles hauran passat un mes sencer a l’illa.

Kisses for all of you from Èrika and Ruth.

ÈRIKA & RUTH

EXTRA WEEK:

Aquesta és l’última setmana de les nostres dues Aines. Ha passat molt de pressa el diumenge  ja tornem cap a Catalunya. Estem molt contents d’elles perquè avui els hi han donat les notes i totes dos han aconseguit la màxima puntuació en el seu nivell. Moltes felicitat Aines! Aquí us deixem amb un vídeo on expliquen la seva experiència al Summer Camp.