Summer Camp 2015

El Junior Summer Camp 2015 va finalitzar per la major part del nostre grup el dia 26 de juliol. Estem satisfets perquè els estudiants han millorat força el seu nivell d’anglès i els ha resultat una experiència enriquidora i inolvidable. Gràcies sobretot als professors, les famílies, l’escola, a la Ruth, a en Pere i, molt important, a l’actitut dels nostres estudiants, motivats per treure profit de l’estada.

Aquest és el dia a dia del Junior Summer Camp 2015 vist pels “liders” del nostre grup:

Day 1 (Monday 6th)

Hello rainy Dublin!

Ja hem arribat a Dublin, els nervis i l’emoció estan dins de tots nosaltres.  Hem conegut a les famílies i als nostres companys.

Al matí uns quants de nosaltres ens hem quedat al College a fer el test de nivell. Mentrestant els altres han visitat al centre de Dublin. La pluja ens ha acompanyat durant la primera part del dia.  Al migdia ha estat el moment de descobrir el que les famílies ens han posat per dinar (ens haurem d’anar acostumant a dinar a les 12:00!). A la tarda hem intercanviat les activitats i el sol ens ha visitat una estona.

Sopant  amb les famílies, hem agafat forces per a la Welcome party, on hem despertat el nostre vessant més creatiu en un Talent Show!

We are enjoying Dublin!

P.D.: Tots els nois i noies del nostre grup ho han fet genial en el Talent Show i un dels grups ha guanyat! Felicitats a tots!

Day 2: (Tuesday 7th)

Let’s study English!

Ja ens han dividit per grups de nivells i hem conegut els professors del College. Les classes són dinàmiques i practique. Ens han ensenyat molt vocabulari que aplicarem pel nostre projecte setmanal.

Desprès de dinar ha aparegut la pluja però no ens ha frenat a continuar amb les activitats a l’exterior. Els futboleros han tingut el seu primer entrenament i els de multiactivitats no han parat de fer jocs i diversos esports.

Cansats tornem a casa on ens espera el sopar amb les famílies i la tarda lliure per visitar Dublin, descansar i anar al centre comercial.

Day 3: (Wednesday 9th)

Aviva Stadium and Irish dances

Desprès d’un matí de tres hores de classes avui hem anat tots junts d’excursió al Aviva Stadium, al centre de Dublin.La visita guiada a l’estadi ens ha fascinat! Hem pogut veure els vestidors, la sala de premsa i el camp des de peu de gespa.

Abans de l’activitat del vespre hem sopat amb les nostres famílies irlandeses, que cada dia saben millor els nostres gustos culinaris.

Per l’Entertainer night, ens esperaven quatre ballarins que ens han ensenyat algunes de les dances tradicionals irlandeses. Hem rigut mentres intentaven ballar tant bé com ells.

Ara toca Bed time, demà ens espera un dia ple de aventures.

P.D.: Per increïble que sembli, avui no ha caigut ni una gota!

Day 4 (Thursday 9th)

Boudering and football

Cada dia estem més adaptats. Ens trobem els matis a les 9:00 per començar les classes d’anglès. Ara estem bastant nerviosos perquè demà tenim les exposicions orals dels projectes que s’han realitzat durant la setmana.

Desprès dinem amb tots els altres estudiants de Sant Benildus. A la tarda dividim el grup i els de multiactivitats anem al rocòdrom a aprendre a escalar. Mentrestant, els altres, entrenen mentre practiquen l’anglès amb el coach Collin.

Acabada la nostra experiència al rocòdrom tornem a l’escola on els monitors ens han preparats jocs en grup. No ens deixen parlar amb català ni castellà (així no podem fer trampes).

El sopar i el vespre el gaudim amb les famílies i els seus familiars.

Demà ens espera un dia dur així que anem a dormir aviat!

Day 5 (Friday 10th)

Project presentations, beach and training

El dia de  presentar els projectes ha arribat. Tots ho hem fet el millor possible defensant els temes triats i els professors han quedat molt contents dels resultats.

Desprès de dinar tots junts, els de multiactivitats hem anat a Bray Town ( un poble de la costa sud de Dublin) on els més valents s’han banyat i els no tan valents s’han menjat un gelat a prop del mar.

Els futboleros segueixen entrenant i millorant la seva tècnica. El control, el xut i la passada són els punts forts de la sessió. Per acabar la setmana hem fet un partit entre nosaltres.

Dutxa, sopar i tots apunt per a la Disco Night! Aquesta nit nois i noies hem ballat  fins les 22:00.

P.D.: Ja ens han informat de la calor que fa per terres catalanes, aquí continuem amb 20ºC i, toquem fusta, en els últims tres dies ens hem mullat poc.

Trip to Glendalough and Wicklow Gaol!

Avui ens hem pogut llevar una mica més tard  perquè teníem excursió amb tot el grup. Hem agafat l’autobús i hem anat cap al sud de Dublin on hi ha Wicklow Gaol, una pressó del segle XVIII on hem pogut veure com vivien els presoners i les dures condicions de l’època.

Després amb bus hem arribat a Glendalough, un parc natural amb llacs i espais verds. No ens hem banyat perquè plovia però hem pogut jugar a la gespa i celebrar l’aniversari de la Maria Pou i en Gonzalo!

Tornant a l’escola alguns han decidit anar a sopar al centre comercial Dundrum, on han acabat de passar la tarda, i d’altres han sopat i passat la vetllada amb les seves famílies.

Demà dia per estar amb famílies i amics, descansar i agafar energies per a la setmana que ve! 😉

Day 8 (Monday 13th)

The Second week just start!

Comencem la setmana amb energia! Els de multiactivitats han visitat el centre de Dublin abans de dinar. Han visitat el parlament i la zona de St.Stephen’s Green. A la tarda han continuat amb les classes d’anglès.

Els del futbol, que han fet classe al matí, han tingut entrenament a la tarda, on han preparat els partits d’aquesta setmana! Els nois ja estan ansiosos per jugar contra els irlandesos.

Aturada per sopar a casa, i al vespre un Quizz per descobrir més curiositats sobre Dublin i Irlanda!

Demà ens espera un dia de pluges.

P.D.: Uns dels nostres grups ha guanyat el Quizz! Enhorabona!

Day 9 (Tuesday 15th)

Sports day! 🏀🏈⚽️⚾️🎾

Hem començat al matí fent exercici. Jugant a beisbol, futbol, frisbi y basket ens hem activat! A les 12 hem tingut temps per dinar i relaxar-nos una mica fent un tren de massatges. El descans ha durat poc perquè a la 13:30 els nois de futbol ja estaven començant a entrenar després d’haver tingut un matí de classes.

Una mica més tard, a les 14 els de multiactivitats han anat a les corresponents classes a aprendre anglès.

El vespre l’aprofiten per estar amb la família irlandesa i els amics.

Good night and sweet dreams

Day 10 (Wednesday 15th)

Sun also shines in Dublin!

El sol també brilla a Dublin! El matí ens regala una bonica estona als jardins botànics de la ciutat. Allà ens han preparat una gimcana fotogràfica on els de multiactivitats han descobert plantes i flors de tot el món. Els de football fan classe al matí i es preparen perquè durant la tarda en Pere els hi ha preparat un entrenament especial!

Mentre ells corren, els altres preparen amb els professors els nous projectes d’anglès d’aquesta setmana.

Al vespre, després de sopar, la vetllada l’anima un grup de musica tradicional irlandesa, qui ens ensenya a cantar algunes de les cançons més famoses del país.

Happy end for a happy day!

P.D.: Algunes noies del grup es van endur el premi de la gincama!

Dia 11 (Thursday 16th)

El dia promet ser actiu! El matí els de multiactivitats tenen un workshop d’esports on faran tot de jocs dins els recintes de l’escola ( perquè no deixa de ploure) els futboleros tenen el matí ocupat fent classes. A la tarda els hi toca preparar el partit que faran contra un equip de nois de Dublín. Estan nerviosos i ja pensant com celebraran la victòria.
Els altres ocupen la tarda fent classes i acabant els projectes que tenen per aquesta setmana.

Tenen la tarda lliure així que alguns la passen descansant a casa i estant amb les famílies i d’altres van al centre comercial.

La pluja ens ha acompanyat tot el dia, però ja se sap, estem a Irlanda!

Dia 12 (Friday 17th)

Ja s’acaba la segona setmana, passen tan ràpid els dies!

El divendres és dia d’exposicions orals i del gran partit.

Avui al matí els de multiactivitats han visitat Dublinia. Un museu interactiu on s’explica la vida que es portava abans, des dels primers vikings que van arribar a la illa fins a l’actualitat on descobrim com ho fan els arqueòlegs per comprendre al passat. Del mig de Dublin anem cap al campus on els nois de futbol han estat tenint classes i exposicions. Dinem tots junts i a la tarda hi ha el partit. Aquí la crònica: Gran victòria dels nostres nois per 8-0 contra un rival que no ha tingut cap opció i amb prou feines ha inquietat la porteria catalana. Des del principi ha quedat clara la nostra superioritat, i al descans el resultat ja era de 5-0. Després de la mitja part, hem buscat més la bellesa que l’efectivitat i només hi ha hagut tres gols més. Al final, l’entrenador ens ha felicitat per l’excel·lent partit que hem fet!

Celebrem el triomf a la Disco night!

Demà ens espera full day trip a Powerscourt Estate i Courtown.

Day 13 (Saturday 18th)

Trip to Powerscourt Estate & Courtown.

Avui hem pogut descansar una miqueta més, ja que hem marxat cap a Powerscourt Estate a les deu del matí. La primera part de l’excursió l’hem passat als jardins d’una mansió construïda al segle XVIII. Els nois han pogut gaudir de la naturalesa d’aquesta finca de més de 404 hectàrees del comtat de Wicklow.

Després de dinar, autocar i cap a Courtown, una localitat de la costa est d’Irlanda. Allà alguns nois s’han atrevit a entrar a l’aigua, d’altres s’han remullat els peus i la majoria han aprofitat per jugar i xerrar a la sorra de la platja.

Al vespre, mentre alguns han optat per sopar al Dundrum, altres han preferit anar ja cap a casa per sopar amb la família.

Demà dia descans amb sorpresa a la tarda!

Day 15 (Monday 20th)

Monday’s poem

Dilluns visitem el centre de la ciutat

Pels carrers de Dublín hem passejat

Nous estudiants hem conegut

I amb ells hem xerrat i rigut

A l’hora de dinar

Mengem sandwich per variar

A la tarda classes fem

I molt anglès aprenem

Cap a casa per sopar

I amb la family estar

Ens reunim pel show del vespre

On tots junts fem molta gresca

Fa dos dies que no plou

I això ens agrada molt

És el moment d’anar a dormir

I agafar forces per demà al matí!

P.D.: Thank you a tots els que seguiu el blog! 🙂

Day 16 (Tuesday 21st)

Com ja és tradició, el dimarts toca classes i sports day. Al matí ens reunim tots al hall del College per saber a quina classe anirem aquesta setmana, i tot seguit anem cap a les aules per seguir millorant el nostre anglès. Mentrestant, els altres nois i noies tenen jornada esportiva al camp de futbol i al pavelló de l’escola.

Pausa per dinar i intercanvi de rols amb una petita diferència. A la tarda els monitors ens han portat a Deer Park per jugar a futbol, beisbol, frisbee… Fins que s’ha posat a ploure i hem hagut de tornar cap al campus.

Després de sopar amb les famílies hem tingut el vespre lliure per trobar-nos amb els amics o quedar-nos a casa a descansar.

Day 17 (Wednesday 22nd)

Croke Park and games’ evening

Pugem a l’autobús perquè anem a Croke Park, el tercer estadi més gran d’Europa on es fan partits de futbol gaèlic i hurling. A més és un lloc fantàstic per fer concerts i espectacles. Fem un tour pel museu i les instal·lacions del camp on ens ensenyen com batejar amb l’estic de hurling i posem a prova les nostres habilitats esportives.

A la tarda toca fer classes i aprofitar els últims dies d’estudi. Sopem amb la família i tornem al campus. Allà ens ajuntem i fem jocs a la gespa per aprofitar el bon dia que fa.

Tots tornem cap a casa amb somriures i rialles, quina pena que ja s’està acabant!

Day 18 (Thursday 23rd)

Tornen els entrenaments de futbol, aquesta setmana al matí i amb nous companys.

Mentrestant els nois i noies de multiactivitats  assisteixen a les classes d’anglès on han d’acabar el seu últim projecte. A la tarda, els futboleros fan classes mentre els altres fan un taller de màscares i classes de ball. Ho tenen tot preparat per la festa de màscares de demà!

A la tarda alguns aprofitem el bon temps per anar de pícnic a sopar a un turó on es veuen vistes de la ciutat.

Day 21 (Sunday 26th)

See you soon Dublin!

Ens acomiadem de Dublin amb els nostres millors somriures. Han estat tres setmanes plenes d’emocions, nous companys que s’han convertit amb amics, nous menjars, noves famílies i  noves experiències.

Desprès de l’excursió del dissabte a Kilkenny i de la celebració de l’aniversari de la Maria Peralba és moment d’acomiadar-nos de les famílies que ens han acollit, dels professors i monitors de l’escola, d’en Collin (l’entrenador que hem sabut que va jugar amb en Beckham) i d’altres companys.

Els dies de pluja se’n van i volem cap a la calorosa Catalunya.

Creiem que parlem en boca de tots quan diem que han estat 21 dies on tots ens ho hem passat molt bé i hem gaudit molt. Hem après a viure en un altre país, a espavilar-nos per comunicar-nos i a no tenir vergonya de parlar un idioma que no és el nostre.

Esperem que no sigui un “bye bye” sinó només un “see you soon”!